salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

افتادگی پلک بعد از بوتاکس سبب می‌شود که از لحاظ ظاهری چهره‌ی فرد دستخوش تغییراتی شود. با ابتلا به این عارضه، شاهد عدم تقارن در صورت خواهیم بود که می‌تواند برای افراد ناخوشایند باشد، چون از لحاظ زیبایی، تقارن در چهره یکی از عوامل و فاکتورهای مهم و غیر قابل انکار می‌باشد. تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که با هدف زیبایی و جوان‌سازی صورت استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس روشی غیر تهاجمی بوده و کاندیدهای انجام آن می‌توانند بدون بروز عوارض جانبی خطرناک و آزاردهنده به نتیجه ایده‌آل خود برسند.


بوتاکس و افتادگی پلک

سم بوتولینوم موجود در تزریق بوتاکس باعث فلج عضلات می شود. اما اگر به درستی تجویز می شود، این تزریقات می توانند مانع از انقباض عضلات ناشی از خطوط سنی مانند چروکهای پیشانی، چروک پاکلاغی گوشه چشم و خطوط اخم شوند. اگر عضلات صورت منقبض شوند، چین و چروک کمترى ایجاد مى شود و صورتى لطیف تر و جوان تر خواهید داشت. گاهی اوقات، وقتی سم تزریق می شود، می تواند به مناطق ناخواسته برود. در برخی موارد، ممکن است بعد از بوتاکس، افتادگی پلک را تجربه کنید. در واقع یکی از عوارض احتمالی تزریق بوتاکس افتادگی پلک است که  به آن پتوز پلک هم می گویند که باعث به هم خوردن تقارن صورت شما می شود. البته این اثر دائمی نیست و خود به خود حل می شود.



آیا افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس دائمی خواهد بود؟

بسیاری از افرادی که تزریق بوتاکس را انجام می دهند به دنبال آن هستند که بدانند آیا افتادگی پلک دائمی خواهد بود یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که Botox injection  که درمان موقتی است و ممکن است که 3 تا 7 ماه ماندگار باشد و پس از این دوره نیاز به ترمیم و تزریق مجدد دارد. مدت زمانی که پتوز شما دوام می آورد به این بستگی دارد که حرکت سم بوتولینوم در وهله اول چقدر جدی بوده و در واقع چه مقدار از آن در تماس با عضلات کف لپتور شما واقع شده است.


درمان افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

بیشتر اوقات، این وضعیت بعد از ۳ یا ۴ هفته یا با از بین رفتن نوروتوکسین بهتر می شود. (در طی ۳-۴ ماه یا بیشتر اثرات آن از بین می رود.) در همین حال ، درمان های خانگی می توانند به چشم شما کمک کنند تا سریعتر به حالت عادی برگردد:

ماساژ عضله

سعی کنید پلک خود را با پشت مسواک برقی به مدت چند دقیقه در روز ماساژ دهید تا عضله تحریک شود.

قطره چشمی

پزشک ممکن است قطره های چشمی ویژه ای بنام آپراکلونیدین برای شما تجویز کند که عضله چشم شما را سفت می کند. از ۱ تا ۲ قطره، سه بار در روز استفاده کنید.


اگر بعد از بوتاکس دچار عارضه افتادگى پلک شدم، باید چه کار کنم؟

 بوتاکس یک درمان موقت است. این درمان مى تواند بین سه تا هفت ماه دوام بیاورد، ولى عارضه افتادگى پلک معمولا بین چهار تا شش هفته از بین مى رود. براى از بین رفتن عارضه افتادگى پلک علاوه بر صبر کردن، مى توان از روش هاى دیگرى هم براى بهبود این عارضه کمک گرفت:

·         قطره ها، مانند آپراکلونیدین (لپیدین) که مى تواند در هنگام بروز عارضه افتادگى پلک (و نه ابرو) کارساز باشد.

·         تزریق بوتاکس بیشتر، اگر در محل مناسب تزریق شود، مى تواند عضلات شل شده ابرو را منقبض کند.

دکتر معصومه مجیدزاده متخصص تزریق بوتاکس

به چند طریق می توان از مدیر خود تشکر کرد؟

وقایع کاری روزمره مستلزم نوشتن پیام های تشکر برای رئیس است اما بیشتر ما در بیان آن به شیوه مناسب کوتاهی می کنیم. در ادامه بهترین متون تشکر از مدیر را گردآوری کرده‌ایم.

متن تشکر ۱

تشکر از مدیر: این تیم صمیمانه است. از زمانی که برای راهنمایی ما در این پروژه صرف کرده اید، از شما سپاسگزار است. متشکرم!

متن تشکر ۲

حتی با اینکه رئیس هستید، هرگز با خود فکر نکرده اید که کثیف شدن دستانتان هنگام کار روی یک پروژه، از شانتان کم می کند. متشکریم که همان احترام و عزتی را به ما بخشیده اید که برای سایر رئسا قائلید. شما واقعاً یک رهبر بزرگ هستید و همه ما افتخار می کنیم که توسط شما هدایت می شویم.

متن تشکر از مدیر ۳

تشکر از مدیر

از اینکه با وجود مشغله های بسیار، به من در رسیدن به اهدافم کمک کرده اید، سپاسپگزارم. بدون راهنمایی و مشاوره شما، من واقعاً از پس این کار بر نمی آمدم. متشکرم که نه تنها یک رئیس عالی، بلکه یک معلم باورنکردنی نیز هستید.

متن تشکر ۴

رئیس عزیز،
از توجه و قدردانی شما نسبت به مشارکت های من متشکرم. تشویق شما همان چیزی است که من را به انجام کارهای بزرگ سوق می دهد.

متن تشکر از مدیر ۵

این ممکن است پیام خداحافظی من با شما باشد، اما می دانید که همیشه همین را می گویم. نمی توانم بدون بیان اینکه چقدر کار کردن برای شما فوق العاده بود، بروم. مهارت ها و استعدادهای شما به اندازه ای زبان زد است که امیدوارم من هم بتوانم برخی از آن ها را کسب کنم. تقریباً هر آنچه راجع به این بخش می دانم را از شما یاد گرفتم. ممنونم که به من فرصتی دادید تا با شما کار کنم.

متن تشکر ۶

دریافت ارتقا شغلی به این درجه برای من بزرگترین افتخار است. از شما ممنونم که به من اعتماد کردید و ایمان آوردید. به شما اطمینان می دهم که تمام مهارت ها و استعدادهای خود را به خوبی به کار می گیرم و کارهای بزرگی انجام می دهم.

متن تشکر ۷

می خواهیم از شما به خاطر فرصتی که برای کار روی پروژه جدید برایمان فراهم کردید، تشکر کنیم. تیم ما واقعاً خوشحال است و مشتاقانه منتظر ارائه نتایجی است که شما از ما انتظار دارید.

متن تشکر از مدیر ۸

کار زیر نظر رئیسی مانند شما واقعاً به ارتقا کل تجربه کاری کمک می کند. انگیزه و مهربانی شما ویژگی هاییست که شما را به چنین رهبر بزرگی که امروز هستید، تبدیل می کند. از درک و حمایت شما سپاسگزاریم.

تشکر از مدیر ۹

تقدیر و تشکر برای کمک امروز در [موضوع]. بینش شما واقعاً به من کمک کرد تا شرایط را از زاویه جدیدی ببینم و کارهایم را به موقع تمام کنم. شما یک رئیس فوق العاده شگفت انگیز هستید!

تشکر از مدیر 1۰

کار تحت نظر شما بزرگترین تجربه کاری است که هر کسی شانس برخورداری از آن را ندارد. من مشتاقانه منتظر یادگیری بیشتر در مورد کسب و کار خود هستم. از اینکه به من فرصت کار در اینجا را دادید متشکرم.

خوشحالیم که رئیس، مربی و مدیری مانند شما داریم. کار کردن زیر نظر شما، هر روز چیز جدیدی به ما می آموزد. برای تمام زحماتتان از شما ممنونیم.

برگرفته از مقاله 

تشکر از مدیر ؛ چگونه از مدیر تشکر کنیم

ضربان قلب غیرنرمال

ضربان قلب یکی از علائم حیاتی بدن است، که به کمک بررسی آن می‌توان به وضعیت سلامت بدن پی برد. در انسان به طور طبیعی، ضربان قلب نرمال 70 بار در دقیقه است و اگر بیش از 100 تپش باشد، تاکی کاردی و اگر کمتر از 50 ضربان باشد به آن برادی کاردی می‌گوییم. اما در ورزشکاران و قهرمانان، تعداد ضربان قلب کمتر از افراد عادی است، چون قلب آنها قوی است و با یک ضربان، خون را به تمام اعضای بدن می‌رساند.

نکاتی درباره ضربان نرمال قلب

  1. ضربان قلب، تعداد تپش‌های قلب در هر دقیقه را نشان می‌دهد.

  2. بعد از 10 سالگی، ضربان قلب هر فرد در حالت استراحت و در هر دقیقه، عددی است بین 60 تا 100 است.

  3. در طول انجام حرکات ورزشی، ضربان قلب فرد به بیشترین حد خود میرسد که عدد آن بنا به سن هر شخص متفاوت است.

  4. فقط تعداد ضربان قلب در دقیقه مهم نیست، بلکه ریتم و آهنگ آن هم اهمیت داردضربان قلب نامنظم میتواند نشانه‌ای از یک بیماری جدی باشد.

  5. آگاهی از ضربان قلب و پیگیری وضعیت آن از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری میکند.

عوامل موثر در ضربان نرمال  قلب

ضربان قلب طبیعی هر فرد، بستگی به عوامل مختلفی از قبیل سن، اندازه بدن، وضعیت قلب، مصرف دارو و اینکه فرد در حالت نشسته یا در حال دویدن است، دارد. علاوه بر این، احساساتی مانند: هیجان زدگی و ترسیدن نیز می‌توانند موجب افزایش ضربان قلب شوند. ضربان قلب نرمال باعث داشتن قلبی سالم می‌شود. علاوه بر ورزش کردن، موارد دیگری هم وجود دارد که به سالم ماندن قلب و ایجاد ضربان نرمال آن کمک می‌کند:

1-کاهش استرس :

استرس باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون میشود. با تمرین تنفس عمیق، یوگا، مدیتیشن و تلاش برای زیستن در زمان حال می‌توان از میزان استرس کم کرد.

2-کاهش وزن :

هر چقدر که وزن بیشتری داشته باشید، قلب برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به نقاط مختلف بدن با چالش‌های بیشتری روبرو میشود. پس، کاهش وزن می‌تواند به تنظیم ضربان قلب کمک کند.

3-پرهیز از مصرف تنباکو:

سیگار کشیدن باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. ترک مصرف این ماده، ضربان قلب را به حالت طبیعی بازمی‌گرداند.

حقیقت های جذاب مدیریت منابع انسانی

در اینجا شما را از واقعیت های جذابی که حاصل نتایج پژوهش‌های علمی، در حوزه مدیریت منابع انسانی است، آگاه می کنیم:

۱- مفیدترین روز کاری

کارشناسان منابع انسانی بر این باور هستند که روز سه‌شنبه، مفید ترین و بهره ورترین روزکاری کارمندان در طول هفته می باشد.

۲ـ استخدام کارمندان با استعداد

نرخ غیبت از کار کارمندان با استعداد کمتر از سایر کارمندان است و آن ها مسائل مربوط به سلامتی و بیماری را کمتر از سایرین تجربه نموده و حضور پر رنگ تری در محیط کار دارند.

۳- میزان ماندگاری کارمندان تازه استخدام

۲۲ درصد از کارمندان تازه استخدام شده، در ۴۵ روز اول کاری خود، شغل خود را ترک می کنند.

۴- تصمیم استخدام و یا عدم استخدام در مصاحبه شغلی

در نتایج یک پژوهش مشخص شد، ۳۳ درصد از مدیران، در ۹۰ ثانیه نخست مصاحبه استخدامی، تصمیم خود را درباره استخدام و یا عدم استخدام فرد متقاضی شغل، اخذ می کنند.

۵- اهمیت شادمانی در محیط کاری

محیط کاری جذاب

بر طبق نتایج پژوهش بر روی ۲۵۰۰۰ نفر در مشاغل مختلف، مشخص شده که ۵۵ درصد از کارمندان حاضرند در ازای شادی بیشتر در محیط کار، حقوق کمتری دریافت کنند. که همین امر همیت محیط کار شاد را نشان می‌دهد. داشتن محیط کاری جذاب یکی از راه های ایجاد انگیزه در کارمندان است.

۶- مدیران خانم در کسب و کار

خانم هایی که صاحب کسب و کار هستند، نسبت به ۵۰۰ شرکت برگزیده فورچون، به میزان ۳۵ درصد کارمندان بیشتری را استخدام می کنند .

ادامه مطلب در لینک زیر:

https://dingontime.com/3702


علت صدا دادن زانو در جوانی چیست؟

زانو درد در جوانی و حوالی 20 سالگی اغلب به علت آسیب دیدگی بیش از حد می باشد. حرکت بیش از حد عضلات، رباط ها یا تاندون ها باعث درد، سفتی و سایر علائم می شوند. تاندونیت (التهاب تاندون) و بورسیت (التهاب بورس) دو آسیب دیدگی شدید هستند که معمولاً به دنبال فعالیت شدید ایجاد می شوند.

اما ممکن است در افراد غیرفعالی که فعالیت خود را خیلی سریع زیاد می کنند، نیز رخ دهد. با این که این نوع آسیب ها در جوانان نسبتاً شایع هستند، اما تنها علت درد زانو نمی باشند.

سندرم پاتلوفمورال

سندرم پاتلوفمورال به عنوان شایع ترین علت زانو درد در جوانی می باشد. این سندرم معمولاً باعث عدم تعادل در ماهیچه هایی که از مفصل زانو حمایت می کنند، می شود. ضعف بیش از حدعضلات ران یا یا تاندون های اطراف زانو می توانند نحوه عملکرد زانو را تغییر دهند و باعث ایجاد کشیدگی و فشار در داخل مفصل زانو شوند.

با گذشت زمان، این نواحی ممکن است تحریک و ملتهب شده و قبل از اینکه متوجه شوید، ممکن است دچار درد در اطراف مچ پا و جلوی زانو شوید. افراد مبتلا به سندرم پاتلوفمورال ممکن است هنگام خم کردن زانو، چمباتمه زدن یا بالا رفتن از پله ها درد یا سفتی زانو داشته باشند. برخی افراد، کرپیتوس، یک احساس ساییده شدن در داخل زانو را نیز تجربه می کنند.

استئوآرتریت یا آرتروز

آرتروز می تواند از 20 سالگی روی زانوها تأثیر بگذارد؛ به خصوص اگر ورزشکار باشید یا دارای اضافه وزن باشید. آرتروز زمانی که لایه محافظ غضروف داخل مفصل زانو ساییده می شود، پیشرفت می کند. برخی از ورزشکاران – به ویژه آن هایی که پرش یا سایر فعالیت های پرتحرک را زیاد انجام می دهند، به دلیل ساییدگی و پارگی بیش از حد مفصل، در خطر ابتلا به آرتروز هستند.

صدمات مکرر به زانو نیز می تواند به غضروف آسیب برساند و احتمال ابتلا به آرتروز را افزایش دهد. علاوه براین، چاقی نیز بر روی زانوها تأثیر می گذارد. فشار اضافی ناشی از حمل وزن باعث ضعیف شدن و تجزیه سریعتر لایه غضروفی می شود.

روش های درمان زانو درد در جوانی

زانو درد در جوانی گاهی بدون درمان به طور خود به خود بهبود می یابد، اگرچه ممکن است چندین سال علائم آن را داشته باشید. با این حال، مسکن و فیزیوتراپی نیز می توانند به کاهش درد کمک کنند. روش های درمان زانو درد در جوانی عبارتند از:

 

درمان با دارو

داروهای ضد درد مانند استامینوفن می توانند به کاهش درد کمک کنند. معمولا با تجویز استامینوفن دیگر داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن تجویز نمى شوند، چرا که هیچ برترى نسبت به آن نداشته و عوارض جانبی ناشی از آنها نیز بیشتر است.

فیزیوتراپی

مهم است که ماهیچه های ران خود را (چهار سر ران) قوی و متعادل نگه دارید تا از فشار بر روى مفصل زانوی خود جلوگیری کنید. پزشک شما ممکن است به شما تمریناتى بدهد یا پیشنهاد کند که به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید تا در صورت لزوم تمرینات دیگرى برایتان انتخاب شود.

فیزیوتراپیست زانوی شما را ارزیابی می کند و مشخص مى کند چه چیزی باعث درد شده و بر اساس آن تمرینات لازم را به شما مى دهد. باید تمرینات را به درستی و با خیال راحت انجام دهید.

ممکن است حداقل 12 هفته انجام تمرینات طول بکشد. این تمرینات را باید چندین بار در روز به مدت 30 دقیقه در روز انجام دهید تا اینکه اختلال یا ضعف عضلانی اصلاح شود. ممکن است کمی بعد از آن نیز انجام تمرینات نیاز باشد تا زمانی که درد کاملا برطرف شود.

 

درمان هاى خانگى

برای بهبود در زانو باید عضلات زانو خود را با تمرینات ورزشی قوی کنید. اسکوات یکی از بهترین تمرینات برای این کار است. برای انجام تمرین اسکوات در مقابل دیوار به طور منظم بسیار مفید است. استراحت کنید و تمرین را تا حد ممکن چندین مرتبه تکرار کنید. فیزیوتراپیست ممکن است تمرینات اضافی دیگرى را نیز توصیه کند.

مهم است که تمرینات عضلات ران (چهار سر ران) را انجام دهید تا از ضعف غضلات جلوگیری شود. شنا یک ورزش عالى است و با جلو و عقب رفتن فشار از زانوهای شما کم خواهد شد. باید از انجام ورزش هایی که فشار زیادی روی زانوی شما مى آورند، مانند فوتبال، راگبی و دویدن خوددارى کنید.

منبع: https://clinicdard.com/1890/