salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

موارد کاربرد چربی گیر

1- حذف روغن و چربی ها از فاضلاب

یکی از کاربرد های چربی گیر در حذف روغن و چربی از فاضلاب می باشد که جهت جلوگیری از گرفتگی لوله ها، منهول ها و دیواره چاه های جذبی استفاده می گردد.

2- حذف مواد معلق و ذرات قابل ته نشینی از فاضلاب

جهت جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی و همچنین جلوگیری از انسداد و گرفتگی لوله ها و منهول های فاضلاب می توان از چربی گیر استفاده نمود. مواد قابل ته نشینی و چربی موجود در فاضلاب را می توان  توسط چربی گیر ثقلی حذف کرد که این امر سبب افزایش حجم مفید واحد های بعدی تصفیه خانه و چاه جذبی می گردد.

3- پیش تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی و  تصفیه فاضلاب صنعتی و کاهش بار آلودگی فاضلاب

فاضلاب شهری و فاضلاب صنعتی دارای چربی می باشد که بایستی این چربی از فاضلاب حذف گردد . جهت حذف این چربی در تصفیه فاضلاب شهری و تصفیه فاضلاب صنعتی از چربی گیر استفاده می شود.

4- متعادل سازی کیفی و کمی فاضلاب در سیستم های تصفیه فاضلاب

جهت متعادل سازی کیفی و کمی فاضلاب می توان از چربی گیر استفاده کرد . به عبارتی مخزن چربی گیر علاوه بر عملیات چربی گیری به عنوان یک مخزن متعادل ساز نیز عمل می کند.

5- استفاده به عنوان ایستگاه پمپاژ

در مواردی می توان از چربی گیر به عنوان ایستگاه پمپاژ فاضلاب استفاده نمود.

انواع چربی گیر فاضلاب


انواع روش های حذف چربی از فاضلاب به شرح ذیل می باشد :

چربی گیری به روش ثقلی

چربی گیری به روشAPI

چربی گیری به روش CPI

چربی گیری به روش  DAF

چربی گیری به روش IGF

منبع...

استفاده از شامپو پس از کاشت مو

آیا باید از شامپوی خاصی برای شستشوی سر بعد از کاشت مو استفاده کرد؟

طی یکی دو هفته اول سر فقط باید با شامپوی بچه شسته شود. بعد از آن نیازی به استفاده از شامپوی خاص برای شستشو نیست. فقط باید شامپو متناسب با موی سر باشد. در صورتی که فردی از ناحیه سر زیاد عرق میکند، به طور مرتب و روزانه باید سر خود را بشوید چون بی توجهی به این مساله میتواند با بروز عفونت همراه باشد.

طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو

بهترین حالت خوابیدن بعد از عمل پیوند مو به پهلو یا به پشت است. البته زمانی که فرد به پشت میخوابد نحوه خوابیدن باید به گونهای باشد که حتما سر بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد و نباید روی شکم خوابید. دلیل این توصیه هم این است که تورم بیشتری در ناحیه صورت ایجاد نشود.

کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو

برخی افراد بعد از کاشت مو برای اینکه در معرض نور خورشید نباشند یا به دلیل ظاهر سر و تورمی که روی آن وجود دارد، تمایل به استفاده از کلاه برای پوشاندن آن دارند. تورم بعد از کاشت مو به تعداد برشهای زده شده و عمق برش ها که برای محل کاشت استفاده میشود، بستگی دارد. استفاده از کلاه فقط در صورتی که گشاد و بافت آن توری باشد و باعث ایجاد فضای بسته و حالت کیپ روی سر نشود، منعی ندارد.

مصرف مکمل، مسکن و آنتی بیوتیک بعد از کاشت مو

موی پیوندزده معمولا بعد از ۲ هفته، وارد فاز استراحت میشود و شروع به ریزش میکند که طبیعی است و جای نگرانی نیست. ۳ تا ۴ ماه پس از عمل کاشت، موها شروع به رشد میکنند و درست مانند موی سایر نواحی سر رویش خود را ادامه میدهند. برای رویش موی پیوند زده شده، به مصرف هیچ دارویی نیاز نیست. برخلاف تصور برخی افراد باید گفت استفاده از شامپوی خاص برای شستشو یا مکملهای تقویتی برای رویش موی کاشته ضروری نیست، مگر اینکه فردی دچار کمبود ویتامینها و املاح باشد.

در این صورت تحت نظر پزشک برای دوره کوتاه مصرف برخی مکملها پیشنهاد میشود. به طور کلی، اگر پیوند مو با تکنیک درست و توسط پزشک متخصص انجام شود، به اقدام خاصی برای رشد و تقویت موهای پیوند زده نیاز ندارد. چه بسا در مواردی فقط توصیه های غیرضروری و پرهزینه به بیمار داده میشود. فقط برای دوره کوتاهی، مصرف آنتی بیوتیک خوراکی و داروهایی برای سرعت بخشیدن به رویش موهای کاشته شده الزامی است.

داروهای تجویزی بعد از کاشت مو شامل مسکن، آنتی بیوتیکهای موضعی و داروهایی برای کاهش تورم بعد از جراحی است. البته مسکن مصرفی برای کاهش درد بهتر است استامینوفن کدئین باشد، نه از خانواده مسکنهای بروفن و ژلوفن چرا که این مسکنها خطر بروز خونریزی را افزایش میدهند.

نحوه تشخیص آب سخت

چگونه سختی آب را تشخیص دهیم؟

از روی خصوصیات فیزیکی آب مانند مزه و طعم آب، می توان سختی آب را تشخیص داد. آب سخت دارای طعم ناخوشایندی است. یک روش ساده برای تشخیص سختی آب، بررسی میزان کف آن با صابون است. آب سخت در مقابل آب نرم، میزان کف کمتری را تولید می کند.

برای تشخیص میزان سختی آب، می توان آزمایش کل جامدات محلول TDS را انجام داد. این آزمایش ساده میزان نمک ها، مواد معدنی و سایر ناخالصی های محلول در آب را نشان می دهد. اگر میزان آب بیش از 500 ppm باشد، احتمال اینکه طعم آب نامطلوب باشد زیاد است و سختی آب در این حالت متوسط یا زیاد می باشد. شرکت های مشاور در زمینه تصفیه آب، قادر به انجام آزمایش میزان TDS آب هستند و با توجه به میزان آن و سختی آب، دستگاه تصفیه آب مناسب را پیشنهاد می دهند.

تصفیه آب سخت با دستگاه تصفیه آب


پس از اندازه گیری میزان سختی و املاح آب، در صورتی که میزان سختی آب بالا باشد، بایستی نسبت به تصفیه آن اقدام کنیم. مصرف آب سخت که دارای میزان بالایی از کلسیم و منیزیوم است، باعث تشکیل سنگ کلیه می شود. در مواردی که میزان TDS آب بالاتر از 500 ppm باشد، بایستی از دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس RO، برای کاهش میزان املاح آب استفاده نمود. استفاده از دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس، سبب کاهش سختی آب، حذف املاح و ناخالصی ها و عوامل میکروبی می شود. پس از تصفیه آب به روش RO برای گند زدایی آب و حذف موثر ویروس ها و باکتری ها، می توان از دستگاه UV استفاده نمود.

بنابراین با استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی و تبدیل آب سخت به آب نرم، از خطرات احتمالی تشکیل سنگ کلیه به دلیل استفاده از آب سخت جلوگیری می شود. استفاده از آب تصفیه شده در دیگر مصارف خانگی نیز، کاربرد زیادی دارد. با استفاده از آب نرم از تجمع رسوبات و لکه های صابون بر روی شیرآلات، ایجاد لکه بر روی ظروف و لباس ها خداحافظی کرده و در مصرف صابون و شوینده ها نیز صرفه جویی می شود.

آب حاوی مواد معدنی که میزان کلسیم و منیزیوم آن در حد مجاز می باشد نه تنها منجر به ایجاد سنگ کلیه و بیماری های کلیوی نمی شود بلکه برای حفظ سلامت و استحکام استخوان ها مفید می باشد. تحقیقات علمی ثابت کرده است که  استفاده از آبی که فاقد مواد معدنی کلسیم و منیزیوم است باعث ضعیف شدن استخوان ها شده و در دراز مدت بر روی سلامتی مضر می باشد.

بنابراین برای حفظ سلامت کلیه ها و جلوگیری از تشکیل سن کلیه و دیر اثرات آب سخت، استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی توصیه می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب با کارشناسان اینن شرکت تماس حاصل نمایید.

برگرفته از:

https://pakan-palayesh.com/


آیا فیلر زیر چشم و بوتاکس یکی هستند؟

فیلر زیر چشم بهتر است یا بوتاکس؟

اغلب اوقات افرادی که با روش های جوان سازی صورت زیاد آشنا نیستند، فیلر زیر چشم و بوتاکس را یکی می دانند. اما اگر با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید، خواهید دید که عملکرد فیلر و بوتاکس تا چه اندازه با هم متفاوت است.

تزریق بوتاکس با بلاک کردن سیستم عصبی در عضله تزریق شده مانع انقباض عضله گردیده و چین‌ و‌ چروک را کاهش می‌دهد، در حالی که ژل یا فیلر با پرکردن و حجم دادن در ناحیه ی درم، چین ‌و ‌چروک پوست را صاف می‌کنند. علاوه بر این نقاط تزریق بوتاکس و ژل نیز متفاوت هستند.

مزایای جوانسازی دور چشم با تزریق فیلر

چچچ

قطعا دلیلی وجود دارد که بسیاری از افراد فیلر های زیر چشم را انتخاب می کنند. بیشتر افراد ظرف چند ساعت بعد از تزریق، احساس بسیار خوبی نسبت به پوست اطراف چشم های خود دارند. هم چنین آن ها گزارش داده اند که بعد از جوانسازی دور چشم، از مواد آرایشی و کانسیلر بسیار کمتری برای پوشاندن پف زیر چشم خود استفاده می کنند. فیلر زیر چشم انتخاب مناسبی است زیرا:

• نتایج فوری

• روشن تر شدن زیر چشم

• پرتر نشان دادن زیر چشم

دلیل دیده شدن این نتایج فوری و قوی، تزریق هیالورونیک اسید هایی مانند ژوویدرم و رستیلن برای ناحیه زیر چشم است. تزریق هیالورونیک اسید خطوط ریز و چین و چروک را برطرف می کند، رنگ پوست را صاف می کند و حجم بیشتری ایجاد می کند. علاوه بر این، شما مزایای طولانی مدت مواد تزریقی را مشاهده خواهید کرد، زیرا فیلرهای پوستی کلاژن و الاستین می سازند.

برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید.