salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس چیست؟

افتادگی پلک بعد از بوتاکس سبب می‌شود که از لحاظ ظاهری چهره‌ی فرد دستخوش تغییراتی شود. با ابتلا به این عارضه، شاهد عدم تقارن در صورت خواهیم بود که می‌تواند برای افراد ناخوشایند باشد، چون از لحاظ زیبایی، تقارن در چهره یکی از عوامل و فاکتورهای مهم و غیر قابل انکار می‌باشد. تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که با هدف زیبایی و جوان‌سازی صورت استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس روشی غیر تهاجمی بوده و کاندیدهای انجام آن می‌توانند بدون بروز عوارض جانبی خطرناک و آزاردهنده به نتیجه ایده‌آل خود برسند.


بوتاکس و افتادگی پلک

سم بوتولینوم موجود در تزریق بوتاکس باعث فلج عضلات می شود. اما اگر به درستی تجویز می شود، این تزریقات می توانند مانع از انقباض عضلات ناشی از خطوط سنی مانند چروکهای پیشانی، چروک پاکلاغی گوشه چشم و خطوط اخم شوند. اگر عضلات صورت منقبض شوند، چین و چروک کمترى ایجاد مى شود و صورتى لطیف تر و جوان تر خواهید داشت. گاهی اوقات، وقتی سم تزریق می شود، می تواند به مناطق ناخواسته برود. در برخی موارد، ممکن است بعد از بوتاکس، افتادگی پلک را تجربه کنید. در واقع یکی از عوارض احتمالی تزریق بوتاکس افتادگی پلک است که  به آن پتوز پلک هم می گویند که باعث به هم خوردن تقارن صورت شما می شود. البته این اثر دائمی نیست و خود به خود حل می شود.



آیا افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس دائمی خواهد بود؟

بسیاری از افرادی که تزریق بوتاکس را انجام می دهند به دنبال آن هستند که بدانند آیا افتادگی پلک دائمی خواهد بود یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که Botox injection  که درمان موقتی است و ممکن است که 3 تا 7 ماه ماندگار باشد و پس از این دوره نیاز به ترمیم و تزریق مجدد دارد. مدت زمانی که پتوز شما دوام می آورد به این بستگی دارد که حرکت سم بوتولینوم در وهله اول چقدر جدی بوده و در واقع چه مقدار از آن در تماس با عضلات کف لپتور شما واقع شده است.


درمان افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

بیشتر اوقات، این وضعیت بعد از ۳ یا ۴ هفته یا با از بین رفتن نوروتوکسین بهتر می شود. (در طی ۳-۴ ماه یا بیشتر اثرات آن از بین می رود.) در همین حال ، درمان های خانگی می توانند به چشم شما کمک کنند تا سریعتر به حالت عادی برگردد:

ماساژ عضله

سعی کنید پلک خود را با پشت مسواک برقی به مدت چند دقیقه در روز ماساژ دهید تا عضله تحریک شود.

قطره چشمی

پزشک ممکن است قطره های چشمی ویژه ای بنام آپراکلونیدین برای شما تجویز کند که عضله چشم شما را سفت می کند. از ۱ تا ۲ قطره، سه بار در روز استفاده کنید.


اگر بعد از بوتاکس دچار عارضه افتادگى پلک شدم، باید چه کار کنم؟

 بوتاکس یک درمان موقت است. این درمان مى تواند بین سه تا هفت ماه دوام بیاورد، ولى عارضه افتادگى پلک معمولا بین چهار تا شش هفته از بین مى رود. براى از بین رفتن عارضه افتادگى پلک علاوه بر صبر کردن، مى توان از روش هاى دیگرى هم براى بهبود این عارضه کمک گرفت:

·         قطره ها، مانند آپراکلونیدین (لپیدین) که مى تواند در هنگام بروز عارضه افتادگى پلک (و نه ابرو) کارساز باشد.

·         تزریق بوتاکس بیشتر، اگر در محل مناسب تزریق شود، مى تواند عضلات شل شده ابرو را منقبض کند.

دکتر معصومه مجیدزاده متخصص تزریق بوتاکس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.