salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

آیا بیماری زونا قابل سرایت است؟

 سرایت زونا

امکان گرفتن زونا از فرد مبتلا به زونا یا آبله مرغان وجود ندارد. گرچه، اگر پیش از این، بیماری آبله مرغان نداشته اید، ممکن است در صورت تماس با فرد مبتلا به زونا، به آبله مرغان مبتلا شوید. تاول هایی که تشکیل می شوند، حاوی ویروس زنده هستند. اگر فردی که تا به حال آبله مرغان نداشته است، با یک زخم باز تماس مستقیم داشته باشد، می تواند به آبله مرغان مبتلا شود.

جلوگیری از شیوع ویروس

برای کمک به پیشگیری از انتقال ویروس، از به اشتراک گذاشتن حوله یا لباس ورزشی، شنا کردن یا انجام ورزش های تماسی خودداری کنید.

همچنین، درصورتی که تاول های شما ترشح دارند (از آنها مایعاتی خارج می شود) و قابل پوشاندن نیستند، از رفتن به محل کار یا مدرسه خودداری کنید. آبله مرغان می تواند برای گروه خاصی از افراد، خطرناک باشد. اگر شما به زونا مبتلا هستید، از این افراد دوری کنید:

جلوگیری از شیوع ویروس زونا

درمان زونا

با وجود این که هیچ درمانی برای زونا وجود ندارد، اما با درمان های خاصی می توان علائم آن را تسکین داد. اکثر موارد زونا تقریبا دو تا چهار هفته طول می کشند. درمان زونا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پوشاندن راش های پوستی با پارچه یا لباس غیر چسبان، برای کاهش احتمال ابتلای دیگر افراد به آبله مرغان، زیرا در صورت پوشاندن راش ها، امکان انتقال ویروس به فرد دیگر، بسیار سخت می شود.
  • داروی مسکن مانند پاراستامول، ایبوپروفن یا کدئین
  • داروی ضد ویروسی برای متوقف کردن تکثیر ویروس – گرچه همه افراد، به این دارو نیازی ندارند


منبع...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.