salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

چه بیماریهای پوستی در ارتباط با دستگاه تناسلی مردان وجود دارد؟

دانه های فوردایس (Fordyce)

دانه های فوردایس، غدد چربی سطحی و بزرگی هستند که روی بافت مرطوب بعضی از اعضا و حفره های بدن (سطوح مخاطی) دیده می شوند. این دانه ها معمولاً بدون علامت هستند و می توان آنها را روی سر آلت تناسلی، قسمت داخلی پوست ختنه گاه و بیشتر از همه در حاشیه لب ها پیدا کرد. این غده های چربی، فولیکول مو ندارند. این ضایعات معمولاً علائمی ندارند، اما اگر به طور نامناسب درمان شوند، ممکن است موجب خارش یا حساسیت شوند.

هرپس تناسلی

هرپس تناسلی یک عفونت پوستی مادام العمر و عودکننده می باشد که توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می شود. دو نوع ویروس  HSV وجود دارد: ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) و ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 (HSV-2). هرپس های تناسلی معمولاً ناشی از ویروس  HSV-2 هستند، اما گاهی اوقات می توانند در اثر ویروس  HSV-1 نیز ایجاد شوند. ضایعات هرپس ایجاد شده روی صورت که تب خال نیز نامیده می شوند، عمدتاً ناشی از ویروس  HSV-1 هستند. عفونت های ناشی از این ویروس قابل سرایت هستند و از طریق تماس پوستی با ناحیه آلوده، به افراد دیگر سرایت می کنند.

گرچه، تقریباً تنها  20% از افرادی که به ویروس  HSV مبتلا می شوند، دچار تاول ها یا زخم های قابل مشاهده می شوند. زخم های ناشی از عفونت اولیه، 6-5 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس  HSV ایجاد می شوند و تقریباً 6-2 هفته ادامه دارند. این زخم ها به طور کامل بهبود پیدا می کنند و به ندرت جای زخم بر جا می گذارند. با این وجود، این ویروس در بدن باقی می ماند و در سلولهای عصبی به خواب می رود.

محرک های خاصی می توانند موجب بیدار شدن، فعال شدن و برگشتن این ویروس به پوست شوند که موجب بروز عفونت عود کننده می شود. این تبخال ها معمولاً خفیف تر از عفونت های اولیه هستند و عموماً در همان مکان رخ می دهند. میزان عود مجدد این ویروس، غیر قابل پیش بینی است و معمولاً با گذر زمان کاهش پیدا می کند.

زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی (کاندیلوما آکومیناتا) ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) هستند که بیش تر از 100 نوع مختلف دارند. ویروس نوع 6 و نوع 11 عامل 90% از زگیل های تناسلی هستند و کم خطر هستند، چرا که به ندرت موجب سرطان ناحیه تناسلی یا مقعدی می شوند. از سوی دیگر  HPV نوع 16 و 18، پرخطر هستند و در حالی که به ندرت موجب بروز زگیل های تناسلی می شوند، می توانند موجب پیش سرطان و سرطان دهانه رحم و یا مقعد شوند.

بیشتر کسانی که به ویروس  HPV مبتلا می شوند علائمی ندارند و عفونت آنها خود به خود از بین می رود. برای افرادی که دچار زگیل های تناسلی می شوند، گزینه های زیادی برای درمان وجود دارد که تمام آنها به معنی از بین بردن زگیل های قابل مشاهده هستند. در واقع، هیچ درمانی برای زگیل تناسلی وجود ندارد.

گارداسیل (Gardasil) ، واکسنی است که در برابر 4 نوع ویروس  HPV که موجب 70% از سرطان های دهانه رحم و 90% از زگیل های تناسلی می شوند، محافظت ایجاد می کند

ادامه متن...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.