salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

روش های کاهش ورم صورت بعد از عصب کشی دندان

معمولا بعد از عصب کشی دندان و یا کشیدن دندان عقل صورت شما شروع به ورم کردن می کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی علل ورم صورت ناشی از عصب کشی دندان ، کشیدن دندان عقل و دندان درد بپردازیم.قبل از بررسی علل ورم صورت ناشی از عصب کشی باید بدانید چه زمانی نیاز به عصب کشی دندان هست.

علت ورم صورت بعد از عصب‌کشی دندان 

 یکی از دلایل ورم صورت عفونت لثه بعد از کشیدن دندان می باشد.

عفونت دندان به شما این حس را می‌دهد که گویی چندین راند در رینگ بوده‌اید! درد، تورم، کبودی چشم و بدتر از این‌ها. گاهی اوقات که عفونت برای پیشرفت زمان دارد، حتی بعد از مصرف گسترده‌ی آنتی‌بیوتیک و درمان ریشه، باکتری‌هایی که مدت طولانی آن‌جا بوده اند باز هم منجر به تورم می‌شوند.

این موضوع نیاز به رسیدگی دارد. تورم نشان می‌دهد که بدن شما هنوز هم عفونت دارد و در حال یک مبارزه‌ی جدی است. این موضوع احتمالاً به خود عصب‌کشی و درمان ریشه و درمان ورم صورت بعد از عصب کشی دندان مربوط نیست، علت عفونت درمان نشده است. مسئله، از بین بردن عفونتی است که همچنان باقیست. در صورتی که خود بدن به تنهایی نتواند با عفونت مقابله کند، عفونت رشد کرده و گسترش می‌یابد.

با دندانپزشکتان که درمان ریشه را انجام داده تماس بگیرید. او احتمالاً تصمیم می‌گیرد هر چه سریع‌تر برای شما یک دوره‌ی دیگر آنتی‌بیوتیک تجویز کند و همچنین شاید بخواهد شما را در مطب ببیند تا مطمئن شود همه چیز به خوبی پیش می‌رود یا نه. در روزهای اول شروع مجدد آنتی‌بیوتیک احساسات ناخوشایندی خواهید داشت. فقط حتماً دوره‌ی درمان را تکمیل کنید و هر نشانه‌ای از عفونت باقیمانده دیدید به دندانپزشک خود اطلاع دهید تا منجر به یک مشکل دیگر نشود.

چیکار کنیم ورم دندان بخوابد؟

در صورتی که دندانتان درد می‌کند و دچار تورم لثه‌ها، صورت یا فک و گونه شده‌اید، یعنی دندانتان عفونت دارد. پوسیدگی دندان، مشکلات لثه یا دندان‌های شکسته از دلایل رایج دندان‌درد هستند و منبع اکثر عفونت‌های دندانی به حساب می‌آیند.

حالا دیگر علت مشکل کاملاً واضح است؛ صورت شما ملتهب شده چون دندان و لثه‌ی شما مشکل دارد. متاسفانه، وقتی در لثه و دندان‌ها عفونت شدید دارید، واکنش طبیعی بدن شما این است که ملتهب شود.

 درمان ورم صورت بعد از عصب کشی دندان و دندان درد

در این قسمت راهکارهایی را جهت کاهش تورم ناشی از دندان به خصوص دندان درد عصبی درد برای  شما گرد آوری کرده ایم.

مراجعه به متخصص دندانپزشک

به شدت توصیه می‌کنیم که خود درمانی انجام ندهید و مستقیم به دندانپزشک مراجعه کنید. چه درد دندانتان کم چه خیلی زیاد باشد حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید و با او مشورت کنید. شاید اورژانسی نباشد، اما اگر دندان‌دردتان همراه با تب، درد شدید، یا تورم صورت یا لثه‌ها باشد، مشکل بزرگ‌تر از آن است که به راحتی فروکش کند.

اگر عفونت باکتریایی داشته باشید، نشانه‌ی اصلی آن تورم صورت است. در صورتی که مشکلتان این مورد باشد، نیاز به تخلیه‌ی آبسه دندان و خارج کردن عفونت دارید. این یک علامت هشدار است و در صورتی که مشکل باقی بماند، می‌تواند منجر به یک عفونت خونی کشنده به نام سپسیس ‌شود.

مراقبت در خانه

حالا که از دندانپزشکی برگشته‌اید و داروهایتان را هم گرفته‌اید، همه‌ی کاری که باید بکنید این است که دستورالعمل‌های دندانپزشکتان را رعایت کنید. و مهم‌تر این که، باید به تورم صورت و لثه‌ها رسیدگی کنید. این‌جا همان جایی است که پای درمان‌های خانگی باز می‌شود و البته باز هم باید خاطرنشان کنیم که باید و باید و باید هر کاری را پیش از انجام، با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

استفاده از یخ

به عنوان مکمل درمان دارویی، از سرمادرمانی هم می‌توان برای کاهش و تخفیف تورم استفاده کرد. استفاده از یک کیسه یخ روی بخش متورم صورت می‌تواند التهاب را کاهش دهد و به طور موقت رگ‌های خونی را تنگ کند. به این ترتیب افزایش مایع هم به حداقل می‌رسد. یخ را مستقیماً روی پوست خود استفاده نکنید چون ممکن است منجر به ایجاد درد و آسیب بافتی شود. می‌توانید بین پوستتان و کیسه‌ی یخ یک حوله بگذارید، یا این که کیسه‌ی یخ را درون یک حوله‌ی نازک بپیچید و بعد روی پوستتان بگذارید. ۲۰ دقیقه از یخ استفاده کنید و بعد ۲۰ دقیقه تا استفاده‌ی مجدد صبر کنید. ساعت به ساعت یا هرچقدر که نیاز است این کار را تکرار کنید تا نشانه‌ها بهبود یابند.


ادامه مطلب: https://drsamanehshirani.com/1086/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.