salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

کاندوم زنانه چه معایبی دارد؟

کاندوم زنانه که به آنها کاندوم داخلی نیز گفته میشود، جایگزینی برای کاندوم های معمولی هستند که در برابر بارداری و بیماری های مقاربتی محافظت ایجاد می کنند. اما مزایا و معایب کاندوم زنان چیست و چرا کاندوم‌های مردانه دارای محبوبیت بیشتری هستند؟

کاندوم زنانه چیست و چه کاربردی دارد؟

کاندوم های داخلی بجای پوشاندن آلت تناسلی مرد، برای جلوگیری از بارداری درون واژن زن قرار می گیرند و یا برای محافظت در برابر بیماریهای مقاربتی، درون واژن و یا مقعد استفاده می شوند. این کاندوم ها برای مدت زمانی طولانی کاندوم های زنانه نامیده می شدند. زیرا این کاندوم‌ها داخل واژن بانوان قرار می گیرد.

کاندوم های زنانه کیسه های کوچکی از جنس نیتریل هستند که درون واژن قرار می گیرند. این کاندوم‌ها داخل واژن را می پوشانند و مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می شوند. در صورتی که اسپرم نتواند به تخمک برسد، بارداری صورت نمی گیرد. کاندوم داخلی از ابتلا به عفونت های مقاربتی نیز جلوگیری می کند.   

معایب و مشکلات کاندوم زنانه

در اوایل دفعات استفاده از کاندوم داخلی، ممکن است به کمی تمرین نیاز داشته باشید تا به آن عادت کنید و برای اثربخشی بیشتر، باید دقت کنید که از کاندوم داخلی به طور صحیح استفاده می کنید.

برای اثربخشی بیشتر کاندوم های داخلی، در هر بار رابطه ی جنسی واژینال یا رابطه مقعدی، باید از یک کاندوم جدید استفاده کنید. نگهداری این محصول در جایی در دسترس (مانند کیف یا نزدیک به تخت)، استفاده از این محصول را راحت تر می کند.

اگر شما مطمئن نیستید که بتوانید در هر رابطه ی جنسی از کاندوم داخلی استفاده کنید، انواع زیادی از روش های پیشگیری از بارداری وجود دارند که استفاده از آنها هم راحت است و محافظت زیادی دربرابر بارداری ایجاد می کنند. اما به یاد داشته باشید که درکنار هر روش کنترل بارداری، استفاده از کاندوم های داخلی یا کاندوم های مردانه، بهترین راه برای کاهش احتمال خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی می باشد.

عدم احساس راحتی با کاندوم زنانه

توقف رابطه جنسی برای استفاده از کاندوم، ممکن است شما را از فضای رابطه خارج کند و یا ممکن است فکر کنید آویزان ماندن کاندوم داخلی از واژن یا مقعد، حس و حال شما را از بین می برد.

اگر شما این تصور را دارید، راه حل هایی وجود دارند که می توانید برای بهتر عمل کردن کاندوم های داخلی آن ها را امتحان کنید:

  • تمرین کردن: اگر به کاندوم های زنانه عادت کنید، هنگام استفاده از آنها، راحتی و اعتماد به نفس بیشتری احساس خواهید کرد.
  • تغییر دیدگاه: به جای ناراحت بودن در مورد استفاده از کاندوم، به رابطه جنسی سالم (و اینکه چقدر خوب است که کاندوم، امکان برقراری رابطه ی جنسی بدون نگرانی درباره بارداری و بیماری های مقاربتی فراهم می کند) تمرکز کنید.
  • استفاده از کاندوم داخلی را به بخشی از روند معاشقه قبل از رابطه جنسی تبدیل کنید: زمانی که شما یا شریک جنسی تان، از کاندوم استفاده می کنید، با ادامه ی تحریک کردن همدیگر و برانگیختگی جنسی، لذت رابطه خود را بیشتر حفظ کنید. در این صورت احساس نخواهید کرد که چیزی متوقف شده است.

درصد خطای کاندوم

تمام انواع کاندوم ها، بدون نیاز به استفاده از قرص‌های جلوگیری از بارداری، احتمال بارداری و ابتلا به بیماری های مقاربتی را تا حد زیادی کاهش می دهند. کاندوم های مردانه عموماً مؤثرترند. کاندوم های زنانه در صورتی که به طور صحیح استفاده شوند، 95% در جلوگیری از بارداری مؤثرند و اثربخشی کاندوم های مردانه نیز 98% می باشد.

منبع: https://faanistore.com/%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.