salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

قرص والزومیکس برای چیست؟

قرص والزومیکس از دو داروی آملودیپین و والزارتان تشکیل شده است. آملودیپین، از داروهای مسدود کننده کانال کلسیمی و والزارتان، آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین II است. از ترکیب آملودیپین و والزارتان، برای درمان فشار خون بالا (هایپرتنشن) استفاده می شود. کاهش فشار خون، ممکن است خطر سکته یا حمله قلبی را کاهش دهد.
آملودیپین و والزارتان، معمولاً پس از استفاده و عدم موفقیت سایر داروهای فشار خون، تجویز می گردند. ممکن است از والزومیکس، برای موارد دیگری که در این مقاله به آن ها پرداخته نشده است نیز، استفاده شود.

قرص والزومیکس

والزومیکس که به شکل قرص در دسترس است، روزی یک بار به صورت خوراکی برای درمان فشار خون بالا مصرف می گردد. قرص والزومیکس ترکیبی از دو داروی آملودیپین و والزارتان، در یک فرم واحد است. مطلع بودن از همه داروهای موجود در یک داروی ترکیبی مهم است؛ زیرا هر دارویی ممکن است از راه متفاوتی اثر خود را اعمال نماید.

والزومیکس با نام تجاری Exforge و همچنین با نام ژنریک در دسترس است. داروهای ژنریک معمولاً نسبت به برندهای تجاری دیگر ارزانتر هستند. در بعضی موارد، ممکن است داروهای ژنریک، از نظر قدرت اثر و شکل دارویی با برندهای تجاری مشابه خود، یکسان نباشند.

قرص والزومیکس چگونه عمل می کند؟

آملودیپین، متعلق به دسته دارویی مسدود کننده های کانال کلسیمی است و والزارتان، به دسته ای از داروها به نام مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین II تعلق دارد. دسته دارویی، به گروهی از داروها گفته می شود که به روشی مشابه عمل می کنند. این داروها، اغلب برای درمان بیماری های مشابه استفاده می شوند.

آملودیپین و والزارتان، به روش های مختلفی سبب شل شدن عروق خونی می شوند، که در نهایت به کاهش فشار خون کمک می کند. آملودیپین، با شل کردن عضلاتی که سبب سفت و باریک شدن عضلات می گردند، و والزارتان، با جلوگیری از عملکرد آنژیوتانسین II (نوعی ماده شیمیایی در بدن که باعث سفت و باریک شدن رگ های خونی می شود) اثر خود را اعمال می کنند. این امر به آرام و گشاد شدن رگ های خونی کمک می نماید.
 در سایت دکتر فروزان نیا جراح قلب میتوانید عوارض قرص والزومیکس را مشاهده کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.