salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

لیست بیمه کارکنان را چطور اینترنتی می فرستند؟

طبق قوانین سازمان تامین اجتماعی، تمامی کارفرماهای مشمول این قانون باید حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از شروع کسب و کار نسبت به انجام بیمه کارکنان خود اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از مهم‌ترین مزایایی که بیمه کردن کارکنان دارد استفاده از خدمات بیمه این سازمان در صورت بروز حوادث احتمالی ناشی از کار است.

ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت

تفاوتی نمی‌کند که شما برای دیگران کار کنید یا کسب‌ و کار خود را داشته باشید، اگر تمایل دارید از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید باید به‌صورت ماهیانه سوابق شما در قالب لیست بیمه اینترنتی به این سازمان ارسال شود. با توجه به تنوع قوانین مربوط به تامین اجتماعی، شاید برای بسیاری از افراد ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت پیچیده به نظر برسد و در تهیه آن دچار مشکل شوند.

با توجه به پیشرفت‌ها و توسعه‌هایی که در این سازمان صورت گرفته امروزه برای ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت دیگر نیازی به مراجعه حضوری به کارگزاری‌ها و شعب سازمان برای دریافت فیش حق بیمه نیست. شما در محل کار خود و یا در منزلتان با استفاده از اینترنت و ورود به سایت سازمان تامین اجتماعی، می‌توانید فیش حق بیمه را دریافت کرده و اقدام به پرداخت  لیست بیمه اینترنتی خود کنید.

نکات مهم در خصوص ارسال لیست بیمه اینترنتی

·        همواره در زمان ارسال لیست خود به وضعیت درخواست توجه داشته باشید تا روند کار شما با مشکل مواجه نشده و به درستی انجام شود. در ادامه ۵ مرحله‌ای را که در زمان ارسال لیست بیمه اینترنتی باید به آنها توجه داشته باشیم ذکر می‌کنیم.

·        غیرقابل ارسال (به رنگ قرمز): در صورت مشاهده این وضعیت لیست شما دارای خطا می‌باشد. معمولا کد کارگاه اشتباه استلیست را حذف نموده و دوباره اقدام نمایید.

·        ثبت اولیه: در این وضعیت، لیست در سیستم ثبت شده‌است و توسط شما می‌تواند حذف شود و یا به شعبه ارسال شود.

·        عدم تایید نهایی: در این وضعیت پردازش لیست در شعبه با خطا مواجه شده است؛ پس از بررسی و رفع خطاها، لیست را مجددا بارگذاری کنید.

·        تایید نهایی: در این وضعیت، پردازش لیست در شعبه با موفقیت انجام شده‌است و شما می‌توانید برگ پرداخت (فیش حق بیمه) را دریافت کنید.

جریمه عدم ارسال لیست بیمه اینترنتی چقدر است؟

مدت زمانی که برای پرداخت لیست بیمه اینترنتی کارکنان از سوی سازمان تامین اجتماعی تعیین شده است ۳۰ روز است. اگر صاحبان مشاغل و کارفرمایانی که مکلف به پرداخت لیست بیمه اینترنتی کارکنان خود هستند ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به تنظیم لیست حقوق وارسال آن اقدامی انجام ندهد مشمول پرداخت جریمه نقدی خواهند شد میزان جریمه‌ای که برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده‌است مبلغی معادل ده درصد حق بیمه همان ماه می‌باشد.

همچنین کارفرمایانی که درمدت  زمان تعیین‌شده تمام یا بخشی از حق بیمه مربوط به لیست کارکنان خود در ماه‌های گذشته را پرداخت نکرده باشند، علاوه بر اصل حق بیمه، مکلف به پرداخت جریمه نقدی به میزان دو درصد تمام یا کسری از بدهی قطعی پرداخت‌نشده به ازای هرماه تأخیر هستند.

منبع: https://dingontime.com/9351

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.