salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم؟

گرفتگی عروق قلب

حمله قلبی

اگر یکی از علائم زیر را داشتید با اورژانس تماس بگیرید و یا حتما توسط متخصص قلب و عروق ویزیت شوید. احساس فشار و سنگینی آزاردهنده، حس سیری یا درد در وسط قفسه سینه (این شرایط ممکن است بیشتر از چند دقیقه طول بکشد و یا در فواصل زمانی معینی به سراغتان بیاید و از بین برود)

احساس درد و ناراحتی در هر دو بازو، کمر، گردن، فک یا معده

تنگی نفس همراه با حس درد در قفسه سینه یا احساس تنگی نفس بدون درد

علائم دیگری مثل عرق سرد ناگهانی، حالت تهوع یا سرگیجه

نشانه های گرفتگی رگ قلب

در حالت کلی، شایع ترین علائم گرفتگی عروق در زنان و مردان، احساس درد یا ناراحتی در قفسه سینه است. ولی تا حدودی احتمال این‌که زنان علائم دیگری مثل تنگی نفس، حالت تهوع، استفراغ و احساس درد در فک و کمر را تجربه کنند، نسبت به مردان بیشتر است. همه ما صحنه‌هایی را در فیلم‌ها دیده‌ایم که ناگهان مردی قفسه سینه خود را محکم می‌گیرد و همان‌طور که با دهان باز نفس می‌کشد، روی زمین می‌افتد. در واقعیت، فردی که دچار حمله قلبی شده‌است، می‌تواند یک زن هم باشد و البته شرایط تا این حد  هم وخیم نباشد. اگرچه زنان و مردان هر دو می‌توانند فشار قفسه سینه را احساس کنند، اما این حالت که انگار یک فیل روی قفسه سینه‌ فرد مبتلا به حمله قلبی نشسته ‌است، در زنان کمتر است. در عوض ممکن است دچار تنگی نفس، فشار یا درد در قسمت پایینی قفسه سینه یا قسمت بالایی شکم، سرگیجه یا غش‌کردن، فشار در قسمت بالایی کمر یا خستگی بیش از حد شوند.

فکر کردم آنفولانزا گرفته‌ام

آنفولانزا

اگرچه بیماری‌های قلبی برای زنان جزء کشنده‌ترین بیماری‌ها محسوب می شوند، اما زنان اغلب علائم خود را ناشی از شرایطی کم‌خطرتر مثل رفلاکس معده، آنفولانزا یا بالا رفتن سن در نظر می‌گیرند. متاسفانه برخی خانم ها ترجیح می دهند علائم خود را نادیده بگیرند؛ آنها این کار را از روی ترس ناشی از وجود یک بیماری قلبی و یا اولویت نداشتن سلامت خود نسبت به سایر اعضای خانواده‌شان، انجام می دهند.

“هنوز هم زنان بسیاری هستند که از این‌که دچار حمله قلبی شده ‌باشند، وحشت می‌کنند.”

منبع مطلب بالا...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.