salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

چگونه بهترین محل کار را برای کارمندان ایجاد کنیم؟


۱. اجازه دهید افراد، خودشان باشند

وقتی شرکت ها سعی می کنند اختلافات را اصلاح نمایند، اغلب خود را به دسته های مرسوم مختلف، مانند جنسیت، نژاد، سن، قومیت و موارد دیگر، محدود می کنند. این تلاش ها ستودنی ست، اما مدیران اجرایی که با آنها مصاحبه کردیم، به دنبال چیزهای دقیق تری مثل تفاوت در دیدگاه ها، عادات ذهنی و فرضیات اصلی در تدوین بهترین محل کار بودند.

۲. جریان اطلاعات را آزاد نمایید

فریب، سنگ اندازی، تحریف یا پیچاندن، در شرکت رویاهایتان جایی ندارد. اکنون می دانیم که در عصر فیس بوک، ویکی لیکس و توییتر، بهتر است قبل از اینکه شخص دیگری واقعیت را به مردم بگوید، خودمان آن ها را مطلع نماییم. با این کار، به نیاز کارمندان احترام می گذارید تا بدانند واقعاً چه اتفاقی می افتد و بتوانند کارهای خود را انجام دهند، به ویژه در محیط های ناپایداری که در آن، هماهنگی همه چیز در حالت کلی سخت است و از کارمندان در تمام سطوح خواسته می شود تا استراتژیک تر فکر کنند.

ممکن است تصور کنید که این امر، برای تمام مدیران بدیهی ست. در حقیقت، موانعی که برای “صداقت رادیکال”، به یعنی ارتباط کاملاً صریح، کامل، روشن و به موقع وجود دارد، بسیار است.

۳. بر نقاط قوت افراد تمرکز کنید

تمجید از همکار زن

شرکت ایده آل، بهترین کارمندان خود را تبدیل به افرادی حتی بهتر می کند – و بدترین کارمند در بین آنها، بهتر از آن چیزی است که فکر می کرد می تواند باشد، عمل می نماید. در اقتصادهای قدرتمند، وقتی رقابت برای استعداد شدید است، به راحتی می توان فهمید که مزایای بهبود عملکرد کارکنان موجود، بیشتر از هزینه های یافتن کارمندان جدید است.

اما حتی در آن زمان، وقتی افراد برای بدست آوردن فرصت های امیدوارکننده تر تلاش می کنند، این شرکت ها از هدر رفت سرمایه گذاری خود گلایه می کنند. هم در مواقع خوب و هم در شرایط بد، مدیران معمولاً برای به حداقل رساندن هزینه های نیروی کار، پاداش بیشتری نسبت به هدف بلند مدت خود، بهبود عملکرد کارمندان، دریافت می نمایند. شاید همین امر توضیح دهد که چرا این آرزو، اگرچه بسیار شناخته شده و به خوبی درک شده است، اغلب تحقق نمی یابد.

۴. برای چیزی فراتر از تحسین سهامداران تلاش نمایید

طرز برخورد در محل کار

مردم دوست دارند بخشی از یک مجموعه بزرگتر شوند و در بهترین محل کار مشغول به کار باشند؛ چیزی که به آن اعتقاد داشته باشند. آنها می خواهند در سازمانی کار کنند که واقعاً بدانند این شرکت از کجا می آید و برای چه چیزی فعالیت می کند، تا بتوانند با این نام تجاری زندگی نمایند.

این ادعا که سازمان ها، به معنای مشترک نیاز دارند، امری عادی شده و مطمئناً همینطور است. اما معنای مشترک، چیزی بیش ازرضایت از تکمیل ماموریت می باشد- بلکه به معنای ایجاد و حفظ ارتباطات قدرتمند، بین ارزش های شخصی و سازمانی ست. وقتی این کار را انجام می دهید، همزمان فردیت و یک فرهنگ قوی را پرورش می دهید.

۵. نشان دهید که چطور کارهای روزانه، اهمیت دارند.

مدیران به دنبال یافتن معنی در فعالیت های روزمره خود هستند. این آرزو، به هیچ وجه، با غنی سازی شغلی قابل تحقق نیست. این امر به چیزی بیشتر از تجدیدنظر دقیق در وظایف هر شخص نیاز دارد. آیا این وظایف منطقی ست؟ چرا آنها این کار را انجام می دهند؟ آیا تا آنجا که می توانند جذب کار خود شده اند؟ این اقدامی عظیم و پیچیده است.

ادامه مطلب...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.