salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

فشار خون بالا چند است؟

فشار خون بالا 

فشار خون طبیعی کمتر از ۱۲۰/۸۰ است. ۱۲۰ همان فشار سیستولیک یا فشار خون در رگ ها به هنگام تپش قلب و ۸۰ نیز فشار دیاستولیک یا فشار خون رگ ها ما بین تپش های قلب می باشد. اما عدد فشار خون بالا ۱۴۰/۹۰ و یا بیشتر است.

درمان فشار خون

درمان قطعی فشار خون بالا

به جز قرص زیر زبانی نیترات، داروی دیگری که در درمان اورژانسی فشار خون استفاده می شود، داروی فورزماید یا لازکس است که از طریق ورید تزریق می شود. اثر مثبت این دارو طی ده دقیقه سبب کاهش فوری فشار خون بالا می شود.

داروی کاپتوپریل از جمله داروهای کاهش فشار خون است که از طریق مخاط دهان جذب می شود. به بیماران توصیه می شود که برای کاهش فشار خون بالا، دوز ۲۵ یا ۵۰ داروی کاپتوپریل را در دهان خود قرار داده و آن را بجوند تا نتیجه موثر آن را ببینند.

فشار خون ریوی ایدیوپاتیک

پرفشاری شریان ریوی، نوعی اختلال ریوی است که با فشار خون بالا در شریان ریوی، تشخیص داده می شود. کار اصلی شریان ریه این است که خون را از قلب به ریه ها منتقل کند. این اختلال باعث می شود که خون از طریق آرتریت ریه با نیروی بیشتری جریان یابد.

زمانی که فشار خون در عروق ریوی در حال استراحت، بالاتر از ۲۵ میلی متر جیوه و در حال فعالیت  بالاتر از ۳۰ میلی متر جیوه باشد، خطرناک است؛ زیرا فشار خون بالا در شریان ها باعث مشکلات جدی قلب و ریه می شود.

منبع...



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.