salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

متداولترین و در دسترس ترین منبع آبی

آب لوله کشی یا آب شیر، متداولترین و در دسترس ترین منبع آبی است که می توان برای آکواریوم آب شیرین استفاده نمود. آب شیر یک منبع ارزان و قابل دسترس برای پر کردن آکواریوم می باشد. کیفیت آب لوله کشی در مناطق، مختلف می باشد و در صورتی که از کیفیت آب شیر منطقه خود اطمینان کامل ندارید، می توانید از فروشگاه فروش و پروش ماهی زینتی منطقه خود راهنمایی بگیرید. زیرا آنها سالهاست که از این منبع آبی استفاده می کنند و قطعا راهنمایی های مفیدی می توانند به شما داشته باشند.

قبل از استفاده از آب شیر برای آکواریوم بایستی میزان سختی کربناته، سختی کل، نیترات و میزان pH آن را آزمایش کرد تا از کیفیت آب مطمئن شویم.

آیا استفاده از آب شیر برای آکواریوم بی خطر است؟

آب شیر، در دسترس ترین منبع آبی برای آکواریوم است و تنها کاری که بایستی قبل از استفاده از آن انجام داد، کلر زدایی آب است. در آب لوله کشی برای گند زدایی و از بین بردن میکروب ها و عوامل بیماریزا، به آب کلر یا کلر آمین اضافه می شود. مواد گند زدا، باکتری ها و سایر میکروب ها را از بین می برند. وجود کلر موجود در آب، برای ماهی ها یک مشکل است. داخل آکواریوم میکروب های مفیدی وجود دارند که برای زنده ماندن و سلامت ماهی ها مفید هستند. آب حاوی کلر این میکروب ها را از بین می برد. بنابراین قبل از استفاده از آب شیر برای آکواریوم بایستی کلر موجود را با اضافه کردن مواد کلر زدا از بین ببریم و یا آب را 24 ساعت درون مخزنی نگهداری کنیم تا کلر آن از بین برود.

اهمیت بررسی و آزمایش منبع آبی برای آکواریوم

قبل از هر چیز بایستی این نکته را در نظر داشت که قبل از پر کردن آکواریوم با هر منبع آبی، ابتدا آن را باید آزمایش کرد. کیفیت آب، نقش اصلی و تعیین کننده ای در زنده ماندن و یا از بین رفتن ماهی ها دارد. از روی ظاهر آب نمی توان با اطمینان در مورد کیفیت آب اظهار نظر نمود. آب حاوی املاح و نمک هایی است که در آب حل شده اند که برخی از این املاح برای ادامه حیات ماهی مفید و ضروری بوده و برخی دیگر باعث به خطر افتادن حیات ماهی ها می شود. ماهی ها با آب هایی که دارای شرایط ایده ال نیستند، سازگاری پیدا می کنند ولی ممکن است که مدت طولانی زنده نمانند و یا از تولید مثل خود داری کنند.

بنابراین مهمترین وظیفه شما به عنوان نگهدارنده ماهی، نظارت و کنترل آب آکواریوم می باشد. متاسفانه تا زمانی که آب آکواریوم را آزمایش نکنیم نمی توانیم از کیفیت و میزان املاح آن اطمینان پیدا کنیم. تست و آزمایش آب آکواریوم، یک تست سریع و ارزان است که به کمک یک کیت آزمایش آب آکواریوم می توان این کار را انجام داد.

تست هایی که برای سنجش آب آکواریوم انجام می شود شامل موارد زیر می باشد:

پس از آزمایش منبع آبی، در صورتی که برخی از پارامتر ها بیش از حد مجاز بود، هیچ جای نگرانی نیست، در این حالت می توان برای بهبود کیفیت آب از برخی از محصولات استفاده نمود. به عنوان مثال برای حذف آمونیاک می توان از ماده purigen و یا برای افزایش سختی کربناته از بافر قلیایی استفاده نمود.

هر منبع آبی را قبل از استفاده در آکواریوم بایستی آماده سازی نمود و شرایط مناسب برای ماهی را فراهم کرد. نتایج آزمایشات ما را راهنمایی می کنند که چگونه آب را، سالم سازی نمود و یا اینکه بایستی منبع آب دیگری را انتخاب کرد.

مهمترین عامل در سلامت ماهی، کیفیت آب آکواریوم است، بنابراین ضروری است که منبع آب را به درستی انتخاب کرده و آن را به روشی مناسب تصفیه کنیم.

ادامه متن...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.