salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

سوالات شایع کاربران لیفت با نخ

لیفت با نخ به دلیل ماهیت غیر تهاجمی خود، به زمان ریکاوری بسیار کمی نیاز دارد، اما باید دانست چه زمانی می توان انتظار بازگشت به زندگی عادی را داشت. مواردی که در زیر به انها اشاره شده است می تواند به افرادی که این پروسه درمانی را انجام داده اند کمک کرده تا از درمان خود بهترین نتیجه را دریافت نمایند. همیشه باید به یاد داشت که حتما  از دستورالعمل پزشک خود پیروی کنید.


◼ چه زمانی می توانید دوباره شروع به کار کنید؟

این بستگی به نوع کار و محیط  کار شما دارد.  باید انتظار داشت که در طی ۱ روز تا ۱ هفته پس از  درمان خود می توانید  به محل کار خود برگردید ، اما این مدت زمان بسته به نوع شغل شما متفاوت است. شغلی که نیازی به فعالیت زیادی نداشته باشد می تواند طی ۱-۲ روز پس از درمان  از سر گرفته شود اما  شغلی که به حرکت و فعالیت زیادی نیاز دارد ،  به مرخصی بیشتر نیاز دارد.


◼ چه موقع می توانید دوش بگیرید؟

حداقل ۱۲ ساعت بعد از عمل باید از شستشو، مرطوب  و لمس  کردن صورت یا ناحیه تحت درمان خودداری کنید. پس از دوش گرفتن و تمیز کردن ناحیه، مراقب باشید  که هرگز ناحیه ی مورد نظر را اسکراب نکنید و به مدت ۳ هفته از ماساژ  ناحیه ی درمان اجتناب نمایید.


◼ چه زمانی می توانید روال منظم مراقبت از پوست خود را از سر بگیرید؟

شما می توانید حدود ۴۸ ساعت بعد از لیفت نخ صورت خود را به آرامی شستشونمایید، خشک کنید و از یک لوسیون ملایم استفاده نمایید (از فشار دست و انگشتان جهت پخش آن بر روی صورت خودداری نمایید)، اما از  استفاده هر نوع لایه برداری یا ضد لک اجتناب کنید و قبل از استفاده از هرگونه لوسیون و یا کرم  که ترکیبات و دوز قوی دارد حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.


◼ چه زمانی می توانید آرایش کنید؟

بعد از ۴۸ ساعت پس  از لیفت نخ، می توانید در صورت لزوم از مواد آرایشی استفاده کنید. آرایش به پوشاندن هرگونه کبودی باقی مانده کمک می کند. (جهت  پخش کردن کرم پودر و کانسلر بر روی پوست خود به ارامی با پوست خود رفتار کنید).


◼ چه زمانی می توانید دوباره ورزش کنید؟

می توانید اشکال سبک ورزش مانند پیاده روی را ۱ هفته بعد از لیفت نخ از سر بگیرید ، اما مراقب باشید از هرگونه تمرینی که باعث شود که  ناحیه درمان  تحت فشار قرار  گیرد ، خودداری کنید. به عنوان مثال باید از وزنه برداری تا زمانی که متخصص به شما اجازه نداده و از بهبود صورتتان اطمینان حاصل نکرده  خودداری کنید. از ورزش یوگا که لازم است سر شما زاویه ی پایین تا حدود زیر قلب داشته باشد، باید به مدت ۷ روز خودداری کنید.


◼ چه موقع می توانید شنا کنید؟

توصیه می شود ۱۲ ساعت بعد از لیفت نخ  صورت خود را مرطوب نکنید  و آب نزنید ، اما قبل از شنا و استخر  بهتر است صبر کنید تا محل بخیه کاملاً بهبود یابد. برای استخرهای  آب گرم – سونا  خشک و بخار نیز همین دستورالعمل را دنبال کنید.


◼ لیفت با نخ چقدر دوام دارد؟

اکثر مردم بلافاصله پس از دریافت درمان لیفت نخ متوجه نتایج فوری جزئی خواهند شد. با بهبودی در ناحیه ی استفاده از نخ، کلاژن های جدید در مناطق تحت درمان شکل می گیرد و تفاوت بارزتری را ایجاد می کند. نتایج  این درمان در مقایسه با سایر گزینه های جوان سازی صورت مانند جراحی پلاستیک کشیدگی صورت و لیفت دایمی بافت پوستی   که درمان های طولانی مدت است، موقت می باشد و بسته به نیازهای سن افراد لازم است هر ۶ تا ۱۲ ماه  درمان های مراقبت از پوست را دریافت کنید. مهم است که به یاد داشت که هدف استفاده از نخ لیفت، تولید کلاژن در یک دوره طولانی است.

برگرفته از سایت دکتر نیلفروش زاده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.