salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

درمان واریس

درمان سریع واریس

 
درمان سریع واریس به مجموعه روشهایی اطلاق می شود که از پیشرفت واریسی شدن رگها جلوگیری کرده و رگ واریسی موجود را تا حد امکان از بین ببرد.
در واقع درمان واریس به دو قسمت عمده تقسیم می شود:
 
۱. روش‌های درمان پیشگیرانه

۲. روش‌های درمان قطعی

 

روش‌های پیشگیری از واریس

در مراحل اول بیماری واریس و یا پس از انجام روش‌های درمان اصلی برای پیشگیری از عود مجدد معمولا بکار گرفته می شود.

در مراحل اولیه واریس رعایت نکات ساده‌ای مانند کم کردن وزن، احتراز از نشستن و ایستادن طولانی مدت، انجام ورزشهای متناسب هوازی و در مواردی استفاده از جوراب واریس  می تواند تا حد زیادی از بروز و یا پیشرفت بیماری جلوگیری کند.
 
از جمله روشهای رایج دیگر برای پیشگیری از واریس درمانهای خانگی واریس است که برای کم کردن شدت  درد واریس در بعضی بیماران که امکان درمان ندارند و یا به دلایلی صلاح نیست درمان انجام شود ، توصیه می شود.

چه زمانی باید واریس را درمان کنیم؟

قبل از شروع درمان سریع  واریس لازم است به این سوال توسط پزشک جواب داده شود که چه موقع برای درمان واریس باید اقدام کنیم. در اینجا یک نمونه موردی برای فهم بیشتر برایتان فراهم کرده‌ایم:

 

آیا این واریس نیاز به درمان دارد؟ 

عکس زیر واریس طنابی و واریسهای مویرگی را در پای یک خانم جوان است که بعد از بارداری ایجاد شده اند این رگها باعث ناراحتی بیمار شده و تقاضای درمان و رفع انها را دارد.
 
بررسی دقیق وریدهای عمقی در این بیمار نشان داد که بیمار دچار لخته نهفته است و و این واریسها بصورت جبرانی ایجاد شده اند یعنی برای کمک به سیستم وریدی پا وجود این رگهای واریسی ضروری است و از بین بردن و محو کردن آنها باعث اختلال برگشت خون و تورم پا خواهد شد.
لذا قبل از تصمیم گیری برای درمان نیاز به تشخیص دقیق ریشه واریس‌ها و بررسی وریدهای عمقی و سایر جزییات می‌باشد که یکی از لوازم مهم استفاده از سونو گرفی داپلر است. پس از تشخیص واریس  به صورت دقیق، برنامه صحیح درمانی این بیمار بصورت زیر مشخص و انجام شد.
در مرحله اول مسیر بسته و لخته شده رگهای عمقی با استنت وریدی باز شد و به این روش تخلیه خون وریدی پا به حالت عادی برگشت. سپس درهمان جلسه به سادگی و بدون نگرانی رگهای واریسی درمان شدند.
 

وقتی موضوع درمان واریس پا مطرح می شود ناخودآگاه روشهای متداول  یعنی درمان واریس با لیزر، جراحی واریس، اسکلروتراپی، فلبکتومی و روشهای نسبتا جدیدتر مانند چسب بافتی…در ذهن تداعی می شود. با این حال روش‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

درمان واریس با روش تلفیقی چند منظوره 

 
دکتر مهرداد اقدسی در طی  18 سال تجربه در درمان واریس با روشهای مختلف و بررسی انتظارات بیماران در طول درمان و بعد از اتمام درمان موفق به پیاده سازی روشهای کلینیکی شده اند که با حداقل رساندن زمان و بالا بردن کیفیت نتیجه ، انتظارات مراجعین را به بهترین نحو پاسخگو باشند. 
برای برآورده شدن این مهم چند درخواست بیماران را در ابتدا مطرح می کنیم: 
 
۱. حداقل زمان ماندن در تهران و به حداقل رساندن تعداد دفعات مراجعه حضوری در کلینیک با توحه به مشغله کاری، دوری راه 
۲. آسیب نرساندن به پوست و سرعت بیشتر در رسیدن به نتیجه در کارهای زیبایی با کم شدن تعداد جلسات و فاصله بین جلسات، کمتر شدن درد 
۳. کوتاه شدن زمان استفاده  از جوراب واریس پس از درمان
 
درمان واریس در باکو
درمان واریس در باکو- آذربایجان سال 2019 درمان در یک جلسه کمتر از یک ساعت به اتمام می رسد.

درمان سریع واریس طنابی با روش تلفیقی چهارگانه

 در کار درمان بیماران مهمترین اصل برای پزشک رسیدن به بهترین پاسخ درمانی و رضایت بیمار خواهد بود. بر این اساس، روش درمانی خاصی که توسط دکتر اقدسی انجام می شود روش تلفیقی است که با استفاده از ترکیبی ازچهار روش متداول در درمان واریس یعنی لیزرداخل عروقی – جراحی میکروسکوپی –جراحی لیزری به همراه فرم خاصی ازاسکلروتراپی  انجام می شود.
 

مزیت درمان واریس با روش  تلفیقی

 
هر روشی در درمان واریس به تنهایی معایب خاص خود را دارد با روش ترکیبی دکتراقدسی چون از چهار روش مختلف و کاملا متفاوت بهره میگیرد و وابسته  به  یک  یا  دو روش نیست از این  مشکلات  پرهیز میشود:

درمان واریس ریز و رگهای عنکبوتی با روش تلفیقی زیبایی

 
روشهای تلفیقی زیبایی هم  به صورت تلفیقی از لیزر سطحی KTP  ND: YAG ,و روش فوم اسکلروتراپی با داروی پولیدوکانول وروش فلبکتومی سوزنی برای  بیماران انجام می شود.
نتیجه این روشها در مقایسه با روشهای یگانه یعنی فوم اسکلروتراپی، لیزر سطحی یا فلبکتومی مثل اینست که شما ابزار مختلف را  برای رنگ  آمیزی دست یک استاد کار نقاش بدهید یا تنها از او بخواهید با مداد یک رنگ نقاشی بکشد.  مزیت روش تلفیقی  محدود کردن نقطه ضعف هر روش و بهترین استفاده از روش مذکور است. یعنی برای مثال برای یک بیمار می توان با حداقل دارو اسکلروتراپی انجام شود. و در کنار آنها با لیزر سطحی دیگر رگها محو شوند.
 
 



دکتر مهرداد اقدسی، دکتر درمان واریس در تهران 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.