salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

علائم حمله قلبی

حمله قلبی چیست؟

حمله قلبی که به آن انفارکتوس میوکارد نیز گفته می شود ، هنگامی اتفاق می افتد که بخشی از عضله قلب ، خون کافی دریافت نکند. هر چه مدت زمان بیشتری تا درمان و ترمیم جریان خون بگذرد ، آسیب به عضله قلب بیشتر می شود.

بیماری عروق کرونر (CAD) عامل اصلی حمله قلبی است. یک علت دیگر که کمتر شایع است ، اسپاسم شدید یا انقباض ناگهانی شریان کرونر بوده که می تواند جریان خون به عضله قلب را متوقف کند.

علائم حمله قلبی چه هستند؟

شناسایی سریع نشانه های سکته قلبی مهم ترین فاکتور در نجات جان فرد و کاهش اثرات بلند مدت هستند.  علامت اصلی حمله قلبی عبارتند از موارد زیر:

درد قفسه سینه یا احساس ناراحتی. بیشتر حملات قلبی شامل ناراحتی در مرکز یا سمت چپ قفسه سینه می شوند که بیش از چند دقیقه طول می کشد و یا از بین می رود و دوباره بر می گردد. احساس ناراحتی می تواند مانند حس فشار ، حس تنگی ، پُر بودن بدن یا احساس درد باشد.

احساس ضعف ، سبکی سر یا ضعف در فرد. همچنین ممکن است تعریق سرد و خاصی را در بدن خود تجربه کنید.

درد یا ناراحتی در فک ، گردن یا پشت.

درد یا ناراحتی در یک یا هر دو بازو یا شانه ها

تنگی نفس. این مورد اغلب با ناراحتی در قفسه سینه همراه است ، اما تنگی نفس نیز می تواند قبل از ناراحتی در قفسه سینه به وجود آید.

از جمله دیگر علائم حمله قلبی می توان به خستگی غیر معمول و بدون توجیه، حالت تهوع و استفراغ اشاره کرد. احتمال بروز این علائم در بین بانوان بیشتر از آقایان است.


نکته ای که در اینجا وجود دارد آن است که درمان برای کسانی که به حمله قلبی مبتلا هستند و این موضوع در آن ها تشخیص داده شده است، می تواند پیچیده باشد.


اما این بخش مقاله در مورد درمان های سکته قلبی به شما کمک می کند تا بتوانید با پزشکان و ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی خود صحبت کنید و مشورت بگیرید. 


همانطور که در مورد برنامه درمانی خود نکاتی را متوجه می شوید، از طرح پرسیدن سوال ترسی نداشته باشید. حتما از نگرانی های احتمالی خود در این زمینه با پزشک حرف بزنید.

انواع رایج حمله قلبی و درمان آن ها

نوع حمله قلبی ( یا همان انفارکتوس میوکارد یا IM ) که آن را تجربه می کنید عامل اصلی در تعیین پروسه درمانی است که تیم پزشکی برایتان در نظر می گیرد.

یک حمله قلبی زمانی رخ می دهد که در عروق کرونر انسدادی وجود داشته باشد و از رسیدن جریان خون به بدن جلوگیری کند. در نتیجه بخشی از قلب نمی تواند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند.

این انسداد می تواند کامل بوده یا بخشی از شریان را گرفته باشد:

انسداد کامل عروق کرونر بدین معناست که شما با یک حمله قلبی از نوع STEMI مواجه هستید.

انسداد جزئی به معنای بروز حمله قلبی NSTEMI است.

روش و پروسه درمان برای حمله قلبی از نوع STEMI با نوع NSTEMI متفاوت است. اما برخی از مراحل با هم همپوشانی دارند. 

بیمارستان ها معمولا از تکنیک هایی استفاده می کنند تا جریان خون به سمت بخشی از قلب که در حین حمله قلبی آسیب دیده است را دوباره برقرار کنند.


ادامه مطلب...


دکتر نادر افشاری بورد تخصصی قلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.