salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

salamatpedia

در این وبلاگ با مقالات پزشکی روز آشنا شوید و به روز بمانید!

مبارزه با ناباروری با عمل واریکوسل

گاهی، مشکل ناباروری زوجین از سوی مرد است! اما این بار نه بخاطر حجم کم اسپرم یا زودانزالی و ... . این بار با مشکلی مواجه هستیم به نام واریکوسل!  در این نوشتار قصد داریم از این اختلال بگوییم. با ما همراه باشید.


واریکوسل چیست؟

واریکوسل نوعی اختلال در بیضه های فرد است. طوری که رگ های بیضه بزرگ می شود برخی رگ ها مسدود شده و اجازه جریان خون در سرتاسر اندام تناسلی برای فرد وجود ندارد.  واریکوسل میتواند باعث کاهش اسپرم نیز بشود.

عمل واریکوسل چگونه است؟

واریکوسل یک رگ بزرگ شده در اسکروتوم مرد با جریان خون غیر طبیعی است که ممکن است باعث درد ، تورم یا نازایی شود. عمل واریکوسل کمتر از عمل جراحی معمولی تهاجمی است ، می تواند با خیال راحت درد و تورم را برطرف کند و ممکن است کیفیت اسپرم را بهبود بخشد.

در مورد بیماری های اخیر ، شرایط پزشکی ، آلرژی و داروهای مصرف شده از جمله مکمل های گیاهی و آسپیرین به پزشک خود بگویید. ممکن است به شما توصیه شود چندین روز قبل از عمل خود از مصرف آسپرین ، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) یا رقیق کننده خون خودداری کنید. جواهرات را در خانه بگذارید و لباس راحتی و گشاد بپوشید. ممکن است از شما خواسته شود لباس راحتی بپوشید. اگر احساس آرامش می کنید ، ممکن است به شما گفته شود که چهار تا هشت ساعت قبل از عمل خود چیزی نخورید و بنوشید. اگر چنین است ، تصمیم بگیرید که شخصی شما را بعد از آن به خانه سوار کند.

کسانی که واریکوسل دارند ولی آزمایش آنها طبیعی می باشد و ازدواج کرده اند، این دسته از افراد نیازی به عمل جراحی ندارند ولی هر سه ماه یا ۶ ماه باید با یک آزمایش اسپرموگرام باید پی گیری کنند، تا اگر چنانچه واریکوسل باعث اختلال عملکرد بیضه شده و تعداد وحرکت و یا شکل اسپرم ها تغییر کرده، مورد عمل جراحی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: واریکوسل و درمان ناباروری

https://dr-ghavami.com/155/%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%da%a9%d9%88%d8%b3%d9%84-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c.html

چگونه باید خودم را آماده عمل کنم؟

در مورد تمام داروهای مصرفی از جمله مکمل های گیاهی به پزشک خود بگویید. هرگونه آلرژی ، به ویژه در مورد بی حسی موضعی ، بیهوشی عمومی یا مواد حاجب را ذکر کنید. پزشک ممکن است به شما بگوید که قبل از عمل مصرف آسپرین ، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) یا رقیق کننده خون را متوقف کنید.

شما دستورالعمل های خاصی در مورد نحوه تهیه ، از جمله تغییراتی که باید در برنامه منظم داروی شما ایجاد شود ، دریافت خواهید کرد.

ایا واریکوسل بعد از عمل عود میکند؟

در تقریباً پنج تا 10 درصد بیمارانی که تحت آمبولیزاسیون واریکوسل قرار دارند ، واریکوسل برمی گردد. این میزان عود واریکوسل مشابه میزان گزارش شده برای اقدامات جراحی تهاجمی تر است.

در کمتر از پنج درصد بیمارانی که تحت عمل آمبولیزاسیون واریکوسل قرار گرفته اند ، رادیولوژیست مداخله ای نمی تواند به اندازه کافی محل سوند را بگذارد تا امکان مسدود شدن ورید تخلیه شده بیمار فراهم شود.

دکتر هوشنگ قوامی جراح کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

(https://dr-ghavami.com/)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.